23 Ocak 2009 Cuma

David Fincher's Fight Club! (filmden sevdiğim kısımlar)

  • hiç ümidinin kalmaması özgürlük demektir.
  • onlar ağladıkça ben daha da çok ağlardım.
  • her gece ölüyor ve her gece yeniden doğuyordum, yeniden.
  • o kendine verdiğin isimlerden hangisisin ? (otobüs geçerken sahne kesilir, cevap verilmese bile bilinir o isim, Tyler Durden)
  • hayatınız bu ve dakika dakika sona geliyor.
  • tek porsyonluk arkadaşlar.
  • bir süre sonra herkesin hayatta kalma oranı 0'a düşüyor.
  • hayat sigortası iş seyahatinde ölürsem 3 katı para ödüyor.
  • -çok zekice -sağol -işine yarıyor mu? -ne? -zeki olmak? -harika! -(alaycı bi gülümseme) o zaman devam et, sonuna kadar.
  • soracak olursanız neden onu aradığımı söyleyemem.
  • eksiksiz olmaya kalkışma, mükemmel olmaktan vazgeç, bırakalım herşey düşeceği yere düşsün.
  • sahip oldukların sonunda sana sahip oluyor.
  • biz kadınlar tarafından büyütülmüş bir erkek nesliyiz, başka bir kadının aradığımız şey olduğunu hiç sanmıyorum.
  • kendini geliştirmek bir masturbasyondur ve kendini yok etmektir.
  • heeey! mona lisa bile dağılıyor.
  • acı ve fedakarlık olmadan hiçbirşey yapamazsın.
  • eğer babalarımız bizi terk ettiyse tanrı nasıl biridir?
  • tanrının senden hoşlanmadığı olasılığını düşünmelisin. o seni hiç istemedi. hatta büyük olasılıkla senden nefret ediyor. bu başına gelebilecek en kötü şey değil. ona ihtiyacımız yok. laneti ve affedilmeyi boşver! biz tanrının istenmeyen çocuklarıyız. öyle olsun!!!
  • herşeyden önce, korkmayı bırakıp, bir gün öleceğini kabullenmelisin. sadece herşeyi kaybettikten sonra özgür kalabiliriz.
  • çok güzeldi, zengin kadınlara kendi yağlarını geri satıyorduk.
  • ağzımdan Tyler'ın sözleri çıkıyordu. ben eskiden iyi bir adamdım.
  • dövüş klubü, Tyler'la benim hediyem. dünyaya sunduğumuz bir armağan.
  • ne büyük savaşı yaşadık, ne de büyük buhranı, bizim savaşımız ruhani bir savaş, en büyük buhranımız; hayatlarımız.
  • neden bilmiyorum ama Tyler'la ilk dövüşüm aklıma geldi.
  • bu adamın kanıksadığı herşeyin, içinde, altında ve arkasında çok korkunç birşey büyüyordu.
  • yarın raymond'un hayatındaki en güzel gün olacak.kahvaltısı bizim yediklerimizden daha lezzetli olacak.
  • önemsiz şeyleri göz ardı edebilme yeteneği.
  • sizler işiniz değilsiniz. sizler paranız değilsiniz. bindiğiniz araba değilsiniz. kredi kartlarınızın limiti değilsiniz. (sizler cinsel organınız değilsiniz) sizler dünyanın şarkı söyleyip danseden pisliklerisiniz. sizler herşey gibi çürüyen organik maddesiniz.
  • peşinde olduğun kişiler, muhtaç olduğun kimseler. yemeklerinizi pişiriyoruz. çöplerinizi topluyoruz. telefonlarınızı bağlıyoruz. ambulanslarınızı sürüyoruz. uykunuzda sizi koruyoruz. o yüzden bizimle oynama!!!
  • elime bir tüfek alıp türünü korumak için çiftleşmeyen her pandayı vurmak istiyorum.petrol tankerlerini açıp görmeyeceğim fransız sahillerini kirletmek istiyorum.
  • güzel birşeyleri yok etmek istedim.
  • daha önce kaza geçirmemiştim. onları raporlarımda birer istatisliğe dökmeden önce insanlar bunu hissetmiş olmalı.
  • bir önceki dövüşlerden sıcak kalmış zemin, Tyler'ın hep, bir adım gerisindeydim.
  • hayatını değiştirmek istedin. bunu tek başına yapamıyordun. olmak istediğin herşey oldun. yani ben. ....ve asıl önemlisi senin olmadığın kadar özgürüm. insanlar bunu hergün yapıyor. kendileriyle konuşuyorlar. hayallerindeki gibi olmaya çalışıyorlar. ama cesaretleri olmadıkları için eyleme geçmiyorlar.sen hala mücadele ettiğin için bazen kendine dönüşüyorsun.
  • buna değişim denir. film devam ediyor ve izleyicilerden kimse farkında bile değil. (ne yazıkki öyle, ilk defa ciddi anlamda ters düştüler bu uykudan sonra ve uyanık olan bu sırada önlemlerini aldı, kaos projesi üyeleri uyarıldı çünkü plan daha önemliydi candan -projeye ters düşen kendi bile olsa topları kesilecekti- ve olası bir kurtuluş için marla singer'ın yakalanması ve binaya getirilmesi istendi. ama tıpkı filmde dendiği gibi, izleyicilerden kimse farkında bile değil.)
  • başlangıç, sıfır noktası.
  • doğru, ancak sen artık anlamsızsın, seni unutmak zorundayız. Hey! beni sen yarattın, ben kendimi iyi hissetmek için "pes eden" ikinci kişiliği yaratmadım. sorumluluğunu bil !!! benim sayemde nerden nereye geldin. ne istiyorsun? dairene dönüp televizyon mu izleyeceksin? boşversene bunu yapmam!
  • -Tyler beni iyi dinlemeni istiyorum. -peki. -gözlerim açıldı! -bu koku da ne?
  • marla, bana bak, gerçekten düzeldim. inan bana, herşey yoluna girecek.
  • beni çok garip bir dönemimde tanıdın.
dövüş kulübü replikleri
fight club replikleri

(A. LEVent)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder